Jihaaa!

Steeds vaker mag ik foto’s maken voor een bedrijf. Vaak worden de foto’s gebruikt voor de website om mensen een beter beeld te geven van het bedrijf, de mensen die er werken en de producten die verkocht worden. Een hele leuke vorm van fotografie vind ik.

Nu kreeg ik het verzoek om foto’s te maken voor een nieuwe webshop die zich voornamelijk toelegd op de verkoop van kinderspeelgoed. De naam, de site en dus ook de foto’s moesten één en al vrolijkheid en plezier uitstralen. ‘Hoe gekker, hoe beter,’ was de opdracht. Ik heb geweldig gelachen tijdens de fotoshoots voor deze website. Frissekom heeft de site ontworpen en je kunt het resultaat nu online bekijken: www.jihaaa.nl.  Ik vermoed dat niemand een glimlachje kan onderdrukken bij het bekijken van de site. Hun missie is geslaagd lijkt mij !

 

Als bruidspaar waren we onder de indruk van alle aandacht die door Tina in de voorbereiding, het weekend zelf, en ook na de bruiloft in het creeeren van de reportage gestoken werd.

De uitkomst is een prachtig boek wat we enkel kunnen beschrijven als een kunstwerk. We hadden enkel met Tina een aantal zaken besproken die we graag wilden zien - voor ons waren dat veel fotos van (hopelijk lachende) gasten, weinig stijf geposeer, en vooral een indruk van het weekend, en verder hadden we weinig wensen. Wat we niet hadden verwacht was wat Tina met deze vrijbrief zou doen.

Wanneer we de reportage nu doorkijken hebben we echt het gevoel dat we dat het weekend opnieuw en opnieuw mogen beleven. Het leest haast als een verhaal, waarin we het weekend mogen zien door de ogen van Tina. Elke keer zien we weer een klein detail, of iemand in de achtergrond wat je voorheen nog niet opgevallen was.